سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی من
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :13
کل بازدید :71663
تعداد کل یاداشته ها : 61
103/2/29
12:1 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
دانا زیبایی[0]
معنی اسم وبلاگ من (golenita) به شرح زیره: Gol که گله مثل گل رُز اما N: نیک اندیشی I: ایمان قلبی به خدا ، ایده نوین ، ایستادگی T: ترس از خدا ، تلاش A: آشنایی ، آسایش ، آرزو

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
افتتاحیه ی وبلاگ[2] از زندگی سیر شدم[1] ای روزگار[1] بعد از 91 سال زندگی[1] خرد و بصیرت[1] قلب زیبا[1] شیطان[1] عاشق خجالتی[1] دیوار شیشه ای ذهن[1] راز زندگی[1] اگر می خواستم مجازاتت کنم[1] جعبه[1] دسته گل[1] چشمان پدر[1] عاشقانه تا پای جان[1] مرگ همین جاست بخند[1] مسافر[1] خواب عجیب[1] ارزشهای دست یافتنی[1] قورباغه[1] بیسکوئیت[1] آرزوها زنده می شوند[2] بمون...[1] بی تو...[1] یه داستان گریه دار واقعی...[1] نامه ای برای تو...[1] هزینه عشق واقعی[1] هدیه ی پروردگار[1] دلم گرفته...[1] مرد کور[1] دو همسفر[1] پسرک[1] تنها[1] به یاد داشته باش[1] داستان طول عمر انسان[1] از خدا خواستم...[1] یه قصه ی خوندنی[1] ادعا...[1] دوست شما چه رنگیه؟[1] زنجیر عشق[1] ماه محرم آمد...[1] بدون شرح!!![1] تهران...[1] القائات شیطانی[1] زنش بده، خوب می شه[1] علل گریز دختران از ازدواج[1] دوست معمولی هستید یا واقعی؟[1] 13 اشتباه مهم در زندگی[1] از حال بد به حال خوب[1] موانع ازدواج دختران و پسران[1] آموزش بازیهای عاشقانه[1] جملات زیبا 1[1] 20 روش عاشقانه (1)[1] 3 نشانه[1]

ازاطلاعات این قسمت به هیچ عنوان نباید به عنوان یک مشاوره تخصصی برداشت کنید. موضوعی که در زیر مورد بحث قرار می گیرد کاملا کلی بوده و اگر مشاور خانوادگیتان چیز دیگری در این زمینه به شما پیشنهاد کرده، بهتر است بر طبق گفته های او عمل کنید.

 

کتب آسمانی در مورد غریزه جنسی چه می گویند

ما در بسیاری کتب اینطور می خوانیم که: "در زمان غلبه احساسات جنسی، رضایت طرفین مهمترین شرط لازم می باشد؛ هیچ گاه از روی هوس به کسی نزدیک نشوید، زمانی که چنین حالتی به شما دست داد به درگاه خداوند باز گردید و دعا کنید تا مبادا شیطان از نبود عزت نفس در شما استفاده کند و شما را به گناه بکشاند."

به نظر می رسد که خواست های جنسی در انسان آنقدر زیاد است که پیامبران همواره میفرمودند: زمانی که با همسر خود رابطه جنسی زیادی برقرار نمی کنید، باید بسیار دعا کنید و خود را به درگاه خداوند نزدیک نمایید چرا که در این حالت شهوات جنسی در شما افزایش پیدا کرده و در مقابل وسوسه ها آسیب پذیر خواهید شد."

بدیهی است که افراد مختلف، خواست های جنسی متفاوتی دارند. گاهی اوقات تمایل یک خانم ممکن است خیلی کمتر از همسرش باشد. البته مردهایی هم وجود دارند که خواست های جنسیشان بسیار کمتر از خانمشان است. کمبود این میل دلایل متفاوتی دارد که از جمله آن می توان به: تغذیه نامناسب، کمبود خواب، اضطراب احساسی، ضربه های عاطفی گذشته، و مشکلات موقعیتی اشاره کرد. علت این امر هر چه که باشد، ناهماهنگی در خواست های جنسی معمولا ناراحتی های بسیاری را برای زوجین به ویژه کسی که دارای میل قوی تری است، ایجاد می کند.

ما نباید نسبت به تمایلات همسر خود بی توجهی کنیم. خستگی، مشغولیت، و بی علاقگی نباید در چنین مسائلی دخالت داشته باشند و مانند سدی مانع برآورده شدن تمایلات غریزی طرف مقابل شوند. به علاوه، این کار هیچ گاه درست نیست که برای مجازات کردن و گوشمالی دادن همسر خود او را از برقراری رابطه جنسی محروم کنید. این امر تنها به عنوان نوعی اعمال زور و اجبار به شمار می رود. زن و شوهر هایی که یکدیگر را دوست می دارند و پیرو راهنمایی های خداوند هستند به هیچ وجه نباید مرتکب چنین اشتباهاتی شوند.

 

میل جنسی در انسان

کنترل امیال جنسی در انسان به عهده همان بخشی از مغز می باشد که مسئول کنترل گرسنگی در بدن است. سکس هم در آقایون و هم در خانم ها یک نیاز دائمی و تکرار شونده می باشد. بهانه آوردن برای مواجه نشدن با این احساس و یا هر نوع نیاز دیگری که بدن محتاج آن است باعث بروز صدمات عاطفی جبران ناپذیری در فرد می شود. یکی از دغدغه های رایج ما در مورد خانواده این است که برای آنها توضیح دهیم که به هیچ وجه نباید در مقابل خواست های جنسی همسر خود بهانه تراشی کنند و به نوعی از زیر آن شانه خالی کنند. انجام این کار به همسرتان ثابت می کند که شما فرد راحت طلبی هستید و انجام امورد دیگر برایتان از او مهمتر و با ارزش تر هستند.

با صداقت تمام باید اظهار کنم که این ناکامی جنسی در آقایون بیش از خانم ها دیده می شود. همسران این افراد آنقدر خسته و مشغول هستند و یا اینکه هیچ علاقه ای به براورده کردن نیازهای شوهران خود ندارند. برای روشن شدن مشکل فردی که نسبت به او در زندگی زناشویی بی توجهی می شود معمولا از طرف روان درمانگر ها و تراپیست های خانواده یک مثال رایج در مورد یک لیوان آب بیان می شود که به شرح زیر می باشد.

تصور کنید که تشنه هستید (آنقدر که از فرط عطش در حال هلاک شدن می باشید) و همسرتان یک لیوان پر از آب خنک در دست دارد. شما از او تقاضای آب می کنید و هـمسـرتـان در جـواب مـی گوید: "من خیلی خسته هستم که لیوان را به تو بدهم" یا "چون خانه را تمیز نکردی بهت نمی دم" یا " من میلی به انجام این کار ندارم."

آیا این گفته ها باعث می شود که تشنگی شما برطرف شود؟ آیا این کار باعث میشود که نیاز شما مرتفع گردد؟ آیا این بهانه ها تشنگی شما را فروکش کرده و شما را راضی می نماید؟ این بهانه ها باعث می شود که شما احساس خوب و یا بدی نسبت به همسر خود پیدا کنید؟ به طور حتم شما با شنیدن چنین حرف هایی دلشکسته و آزرده خاطر خواهید شد و به این نتیجه می رسید که همسرتان واقعا بی رحم بوده و برای نیازهای حقیقی شما هیچ گونه ارزشی قائل نمی شود.

همانطور که دید چه خوشتان بیاید چه نیاید، بهانه تراشی در مقابل نیاز همسر به این معناست که: "من می دانم که این نیاز را داری، اما در اشتباه هستی."

ما باید همیشه این اصل را به خاطر داشته باشیم: هیچ زن و یا شوهری حق ندارد که تشخیص دهد چه چیز برای همسرش لازم هست یا نیست.

یکی دیگر از پی آمدهای نیازهای بی پاسخ مانده که در مردها شایع می باشد، رنجش و تنفر است. آنها تصور می کنند که خانم هایشان هیچ احساسی نسبت به آنها ندارند و تمام روابط جنسی که در گذشته وجود داشته در نتیجه التماس کردن ها و انجام دادن کارهای مورد علاقه خانم بوده. بسیاری از مردها دچار ضربه های عمیق احساسی میشوند، چراکه تصور می کنند همسرانشان مانند حیوان با آنها رفتار می کنند و به نظر می رسد که از داشتن سکس با آنها لذت نمی برند. بسیاری از خانم ها ارتباط مناسبی با نیازهای همسر خود برقرار نمی کنند و آنها را به رضایت کامل نمی رسانند.

عده زیادی از متخصصین خانواده در کنفرانس ها و سمینارهای خود به علامت اعتراض به مردها، آنها راس بسیاری از جوک های خانوادگی قرار می دهند. البته من معتقد به قضاوت یکطرفه نیستم. آقایون هم در برخی موارد دچار نقصان و کمبودهایی در برقراری رابطه جنسی می باشند. به عنوان مثال بسیاری از خانم ها هستند که از داشتن سکس با همسر خود لذت می برند البته در صورتیکه آقا روش های مناسب تری را به کارگیرد، صبر خود را زیاد کند و آگاهی و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهد. اما به نظر می رسد که در زمینه ارضای جنسی، بسیاری از خانم ها متوجه نیستند که این نیاز طبیعی و عمقی تنها به وسیله چند بهانه بچه گانه فروکش نخواهد کرد. قصور و کوتاهی از طرف خانم در این زمینه، آقا را بر سر یک دوراهی دشوار قرار می دهد: زندگی در فلاکت و محروم ماندن و یا جستجوی رضایت در جایی دیگر؛ که متاسفانه راه حل دوم یکی از رایج ترین راهکارهای حل مشکل می باشد.